Bersungut dan mengeluh : dapatkah menyelesaikan masalah?

Assalamualaikum para pembaca Bicara Kewangan Kita.
Semoga sentiasa ceria.

Posting pendek je hari ni.

Ramai orang suka bersungut dan mengeluh. Tapi takde buat apa-apa tindakan selanjutnya.
Adakah dengan hanya mengeluh dapat menyelesaikan masalah yang dialami?

Elakkan lah dari bersungut dan mengeluh. Lebih baik cari jalan untuk selesaikan masalah.

Setuju tak?

  1. Rasanya jika asyik bersungut sampai bilapun kerja tidak akan selesai seeloknya carilah jln penyelesaian sebaik mungkin.

  2. Leh sy tambah lagi satu. “Menyalahkan orng lain”. Orng sebergini, lambat sikit nak maju.

  3. mengaku jee salah …lepas tu cari punca masalah nya…tq

  4. Salah satu golongan gagal iaitu fokus kepada masalah, tetapi tak fokus kepada jalan keluar dari masalah…

  5. setuju sangat!
    ramai daripada kita asek merungut je..kerja malas..termasuklah yang memberi komen ni..hehe

  6. Salam kenal dan terima kasih sudah ke taman Indahkasihku.

    Sebaiknya bersabar dan qanaah/bersyukur dengan apa yang ada. Jika terus mengeluh, tiada apa yang berubah. Oleh itu, bangit dan bertindak untuk mengubah keadaan.

    Semoga berjaya dan bersemangat menempuh hidup.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: